środa, 9 marca 2016

Moje hobby- fotografia

Hej!
Wiosna zbliża się do nas wielkimi krokami. Uważam, że jest to idealny moment, w którym powinniście wyciągnąć swój zakurzony aparat z szafy. Nie macie profesjonalnego sprzętu? Nic nie szkodzi! Nawet najgorszym aparatem możecie zrobić piękne zdjęcie. Wystarczy wiedzieć jak należy je robić. Nie zajmuję się tym profesjonalnie, ale chciałabym przedstawić Wam kilka porad, które sama stosuję. 


Moje zainteresowanie fotografią rozwinęło się w gimnazjum. Wtedy jeszcze na jednym wyjściu w plener robiłam  ponad setki zdjęć. Najgorsze było to, że żadne z nich mi się nie podobało. Z czasem dowiedziałam się wielu ważnych informacji dotyczących robienia zdjęć.



Po pierwsze, znajdźcie mocne punkty.

Zgodnie z zasadą trójpodziału, dzieląc obraz w pionie i poziomie czterema liniami prostymi, możecie wyznaczyć miejsca, w których powinien znaleźć się przedmiot, na którym chcecie skupić największą uwagę. Można to zauważyć na następującym przykładzie:


Jak widać, uwaga skupia się dokładnie tam, gdzie linie się przecinają. 

Kolejną ważną rzeczą jest światło.

Nie należy kierować obiektywu prosto w słońce lub inne źródło światła (np. żarówkę). Aparat można porównać do naszych oczu. Nie lubi gdy "spojrzy się" nim prosto w słońce. Takie postępowanie może pogorszyć jakość wykonywanych zdjęć. Dlatego powinniście wykonywać zdjęcia pod słońce jedynie gdy macie jakąś zasłonę, można to tego użyć kawałka materiału. 

Jak widać na zdjęciu, gdy "ustawimy" światło za fotografowanym obiektem, spowoduje to pewną tajemniczość. Gdy robimy zdjęcie naturze, możemy tak naprawdę bawić się światłem. Nie jest tak niestety w przypadku portretów czy innych zdjęć przedstawiających ludzi. Wtedy ich po prostu nie widać. Najlepiej jest ustawić światło z przodu albo z boku fotografowanej osoby. Robiąc zdjęcia w pomieszczeniu, w ciągu dnia, dobrze jest też ustawić się w stronę okna, co spowoduje "błysk w oku".


 
Warto też zapamiętać, że nie zawsze na zdjęciu  dużo oznacza dobrze. Gdy wykonujesz rodzinne zdjęcie na wycieczce np. przy wieży Eiffla, to ustawiasz ich najlepiej daleko od wieży i stajesz w dość bliskiej odległości od nich. Musisz ustawić się tak aby było widać twoją rodzinę jak i wieżę, ale nie za daleko, bo zginą w tłumie. Ważną informacją jest też to, żebyście nie "ucinali" części ciała. Spowoduje to, że nie zobaczymy gdzie ona się kończy i sprawi wrażenie wydłużonej.




Które zdjęcie Wam się najbardziej podoba? Macie instagrama? Dajcie znać w komentarzach!

2 komentarze:

  1. Cenne uwagi. Ważne również jest, żeby zachować poziom i pion. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zawsze problem ze światłem. To moja zmora...

    OdpowiedzUsuń